BAUKIE GOES DOWN UNDER (AGAIN)

Toekomst plannen!?...... yessssssssss it is!

Hoi allemaal,

Ik dacht het word weer eens tijd om familie, vrienden, boeren, burgers en buitenlui op de hoogte te stellen van mijn avontuur. Waar was ik gebleven…. Geen idee maar ik begin gewoon ergens.

Ik werk nu een dikke maand op een nieuwe farm (Prairie genaamd) welke ook behoord tot de Camden Group. We melken hier 1000 koeien en hebben 300 hectare in gebruik. Mijn werkzaamheden zijn voornamelijk melken, voeren, shifting irrigation en checking herds.

Ik heb nu heel lux mijn eigen huisje en woon dus niet meer samen met andere staffmembers. Uiteraard woont beau bij mij (konijn). Ze groeit iedere dag, ze is nu dik 2 maanden oud en ik heb wat research gedaan, wanneer ze 9 maanden oud is zal ze ongeveer 7 kg wegen, 65 centimeter lang zijn en elk oor 17 cm. Hoe tof is dat! Gelukkig geeft ze me veel afleiding want ik moet mijn boyfriend veel missen… hij werkt nog steeds op de Camden Farm, oftewel 30 km verwijderd van mijn farm, maar als je verrekkes door rijd kun je binnen 20 min daar zijn. Eerst hadden we besloten om elkaar 3x per week te zien om benzine geld uit te sparen, maar beiden vinden we dat geen leven, omdat we al 11 dagen zo hard moeten werken kunnen we beter plezier maken in onze vrije tijd ipv benzine geld uit te sparen. Genieten van elke dag, dat proberen we in ieder geval!

Tjah jullie hadden natuurlijk wel in de gaten dat ik verliefd was, maarrr het is meer, het voelt bijna als iets bovennatuurlijks, awesome om dit punt te bereiken in je leven. Geen twijfels, no dramas, alles komt puur uit het hart en dat is echt geweldig! Vaak dacht ik dat het niet bestond en dat je maar genoegen moet nemen met minder. Vaak kunnen we als mens niet wachten op zoiets, we hebben structuur nodig die ons voorspelt waar we zullen staan over een paar jaar. Terwijl als je dan toch alles los laat en zoals mams zegt ga gewoon van het goede uit en vertrouw erop dat wat er ook op je pad komt het altijd een goede intentie heeft. Of zoiets was het maar het is zeker waar!

Genoeg geziemel ik geloof erin en ik ben ook een dolgelukkig mens. Even enkele feiten, ja we zijn pas 3 maanden bij elkaar, Willie is 18, deze ouwe is al 25 en we gaan samenwonen vanaf 1 juni. Precieze locatie 157 Ronga Road, Rai Valley. Nee mensen wij lopen niet hard van stapel we hebben een mooi pad voor ons liggen, laat me dit even uitleggen… Willie’s moeder en stiefvader wonen in Whataroa (west kust van nz), wij wonen aan oostkust vlakbij Christchurch. We hebben zijn moeder en stiefvader een aantal keren bezocht dit houdt in: jet boating, donut behind fishing boat, bbq, melken, hunting, zelf leren schieten met een geweer (doel plastic bag) en ik ben er goed in dus ik ga mijn fire bruvet behalen, zijn moeder gaat mij helpen om de juiste visa binnen te slepen, wanneer we op bezoek waren hebben we veel tijd met zn alle doorgebracht. We kunnen goed met elkaar opschieten. De ouders van Willie hebben een melkveebedrijf, maar hebben deze verkocht vanwege een goede deal. Uiteraard willen ze in de melkbusiness blijven (wie wil dat nou niet! Koeien are awesome animals!) en hebben een melkveebedrijf gekocht in Nelson. Noordelijke deel van het zuidereiland. Het is een heel pittoresk bedrijf met melkshed, ruige heuvel paddocks, 3 huizen en 450 koeien. Zijn moeder en stiefvader brachten een bezoek aan het bedrijf en waren meteen verkocht. Om dit bedrijf te runnen moet je in totaal met 3 staffmembers zijn, ze hebben vanaf toen al gezegd dat ze me graag een contract zouden willen aanbieden om te komen werken op hun bedrijf. Alle plussen opgeteld was het dom om nee te zeggen. Dusssss ik ga verhuizen van Rakaia naar Rai Valley. Waar ik ga samen wonen met Willie en ga werken voor Sara en Andrew samen met Willie. Tot die tijd blijf ik bij de Camden Group werken, maaarrrrrrr omdat we nu een bepaalde weg inslaan is het voor mij misschien niet mogelijk om over een jaar naar Nederland te komen, omdat we het eerste jaar bij zijn ouders alles leren wat we moeten weten om een farm te runnen, het tweede jaar zullen zijn ouders veel op vakantie gaan waardoor wij de toko runnen en het derde jaar misschien contract milking of share milking, if possible.

In de opkomende jaren dus waarschijnlijk geen mogelijkheid om naar NL te komen. Dusssssssss ik en willie gaan een bezoek brengen aan NL dit jaar….. Whoop WHooooooop spannend. Wanneer…….. OVER 6 WEKEN!!!!!!! Om precies te zijn we landen 13 april en vertrekken weer terug naar NZ op 23 mei. We hebben er heel veel zin in!!!!!

We hebben de laatste dagen wat problemen met mijn auto, dus we zijn opzoek naar een nieuwe auto. God dat is stressvol, beleven niet echt veel plezier met het zoeken naar een goede auto. Toch nog wat fun gehad omdat we naar een dutch cafe and shop zijn geweest, Willie hoorde het via de radio en hebben daar een frikandel en appeltaart gegeten jammieieiieieie. EN vervolgens de hele winkel leeggekocht van drop tot mie nestjes hahhah Owja en appelstroop, willie is verslaafd aan dat spul.

Nog een andere geweldige happening en dat is dat mijn mates van de uni op bezoek zijn geweest. Echt super gezellig en Thijs en Jill bedankt voor de stoelen want we hebben er al veel op gezeten!! Echt tof jullie te zien! Heel grappig dat nadat willie vertrok we nog steeds aan het communiceren waren in English. Begint een gewoonte te worden.

Verder zal ik snel wat foto’s uploaden maar owjee want ben ik druk. Ik ben nu momenteel aan het typen terwijl willie aan het auto rijden is.

Birgitte ik had je bericht gemist, dank voor je leuke bericht!!! Allemaal bedankt voor jullie leuke berichten en binnenkort kunnen we ze delen face to face!!

Ik zeg tot snel allemaal!!!

xxxx

Reacties

Reacties

Mariska

Top om te lezen baukje! Echt super, geniet samen maar lekker en tot snel! !

thijs en jill

Heyy Baukie!
Eindelijk een nieuw verhaal, al wist ik de helft al ;) we vonden het super cool om even langs te komen en te zien waar je uithangt! Helaas kunnen we je dit jaar niet in Nederland meeten maar wie weet, tot volgend jaar in NZ ;)
wij wensen jou en Willie heel veel succes op het nieuwe bedryf maar dat gaat helemaal goed komen!!
we spreken ons snel
Xxx thys en jill

Fransje

Fantastisch lieve Baukie, het geluk spettert er vanaf.
Verheug me erop dit alles live te mogen aanschouwen.
Liefs xxx

Ivy

Hee knaptoet het is jullie zo gegund. Heerlijk om te lezen dat jullie zo happy zijn!!!!!! Geniet van elkaar!!!! Dikke xxxx en tot snel

Paul en Els

Sjonge Baukje wat kan jij vertellen! Geweldig dat je dat allemaal met ons wilt delen. En dat je gelukkig bent met jouw Willie is helemaal super. Leuk dat je binnenkort naar Nederland komt. Hopelijk zien we jullie dan!!
Liefs van ons, doeidoei

Jolanda

Hey Baukje, wat gaat het goed met jou. Super om te lezen dat je zo gelukkig bent. Geniet ervan en ik hoop dat je tijd vindt als je in NL bent om een bezoekje aan de praktijk te brengen. Ik zou het leuk vinden om je weer te zien. Groetjes van JeeDee

Carien

Hoi Bauk, wij kunnen niet wachten om je samen met Willie in de armen te sluiten!
Leuk verhaal meidje.
Hou je taai!
XXXXXXXX

DinyBrands

Hey Baukje en Willie wat fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. En ja Baukje je gevoel volgen is zeker belangrijk.
Wat een mooie toekomst in het vooruitzicht, dit is toch waarvoor je naar NZ bent gegaan. Geniet van wat je op het pad tegenkomt of wat aangeboden wordt dit is toch hartstikke mooi!
Wat fijn voor jouw ouders om jou / jullie weer snel te zien. Geniet van jullie tijd hier in Nederland en voor straks weer veel geluk en succes in NZ gewenst.
Lieve groetjes en toi toi, Hans en Diny

anneke

wauuuuuw wat een verhaal!!
Aftellen en dan zien we elkaar weer! Zullen we eens wat leuke borrelavondjes inplannen!

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!