BAUKIE GOES DOWN UNDER (AGAIN)

Cows, rabbits and in love...

Hoi allemaal!

Mijn laatste update is alweer een tijd geleden en in de tussentijd is er alweer heel veel gebeurd. Dus laat ik maar eens beginnen om jullie weer op de hoogte te brengen van het leven hier J

Het was even wennen, maar ik begin eindelijk mijn plekje hier te vinden. Sinds half november ben ik erop uitgegaan met een Duits meisje genaamd Julia. Zij werkt ook op een van de Camden group farms. Super gezellig om mee te kletsen en ook zij is besmet met het paardenvirus. Ze zit nu in Duitsland om kerstmis te vieren met familie. Dat betekent dat ik nu voor haar twee paarden zorg. Makkelijke job want het zijn tweejarige. Maar een zeer leuke afleiding. Daarnaast ben ik lid geworden van de gym hier in de buurt. Zodoende sport ik ook op mijn best. Het werk gaat steeds beter, afgelopen week geleerd hoe ik een rotarainer moet verplaatsen. Iets nieuws leren is altijd leuk en het is gewoon super dat de manager af en toe met mij overlegd wat te doen in bepaalde zaken wat ik heel erg fijn vind zodoende voel ik me betrokken bij de farm.

En dan het allergrootste nieuws….. ik ben verliefd geworden op een kiwi guy, Willie werkt met mij hier op de farm, en ja ik weet het dat is niet altijd even ideaal vriendje op je werk hebben, maar daarvoor kan ik hem niet laten schieten. Even vanaf het begin: De eerste keer dat ik Willie zag dacht ik zo die ziet er goed uit, maar dat was het ook. Tijdens werk geprobeerd een gesprek te starten, maar dat kwam niet verder dan, ‘you do teatspray’, ‘open the gate please’, ‘get cups off’, ‘lock up the second herd’. Dusssss niet erg makkelijk, laat maar zitten….. en toen begon het met ‘nooooooooooo, that is a bad habit’ and ‘you can’t do it the way you are doing it’. AAAAAAAAAH na enkele dagen geen gesprek te kunnen voeren werd nu alles uitgelicht wat ik niet goed deed of op een andere wijze moest gebeuren. Na twee weken negatieve dingen te horen ben ik naar Willie gegaan en gevraagd of hij ook iets positiefs kon melden omdat dat ook heel belangrijk is (vond hem ondertussen steeds meer een asshole dan een hotty). Hier schrok hij nogal van omdat hij het zelf waarschijnlijk niet in de gaten had en omdat dutchies altijd recht voor zn raap zijn. Twee dagen later hadden we een normale conversatie na werk welke 2,5 uur duurde. Het was dus toch mogelijk. Zo gebeurde het steeds vaker na het werk dat we een leuk, gezellig hilarisch gesprek hadden na het werk. Wat een goede afleiding was en ook goed voor mijn sociale leven. Op een dag gingen we een herdtest uitvoeren welke goed was verlopen en de manager wilde ons trakteren op enkele biertjes. Dus iedereen aan het bier bij de manager, wat vervolgens over ging in pure Jack Daniels, vervolgens Vodka en daarna durf ik niet meer te zeggen. In ieder geval die avond hadden Willie en ik het zeer gezellig en dat ontging de manager natuurlijk niet. Zodoende kregen we de volgende dag een middag vrij om naar een grote agriculture event te gaan in Christchurch, heel gaaf om daar rond te lopen. Maar eigenlijk kun je wel zeggen dat het een soort date was, ook al was deze georganiseerd door de baas. Zodoende zijn we dagen daarna wezen uiteten, filmpje gepakt, wezen wandelen etc etc.

En ik was even vergeten hoe het voelde om 10 keer je telefoon te checken per minuut of je al een bericht hebt ontvangen. Of om fulltime aan die persoon te denken en jaaaaaa, daar was het ik ben verliefd. Gelukkig was ik niet de enige en Willie voelde hetzelfde, dus na anderhalf jaar vrijgezel te zijn geweest ben ik weer in een relatie sinds 11-12-14. Klinkt allemaal vrij officieel maar daar was ik ook gewoon heel erg blij mee J. En ik kan uren doorgaan om over Willie te vertellen, maar hij is gewoon het einde. Hij is alles, hij is de best. Oftewel totally in love!

Naast Willie is er nog een liefde in mijn leven opgedoken en dat is Beau, Beau is een Flemish Giant. Het is niet toegestaan om een kat of hond aan te schaffen hier op de farm, maar ik heb gevraagd aan de manager of het oke is als ik een felmish giant aan zou schaffen and he goes like, what the fuck is a flemish giant, zodoende gezegd dat het een konijn was maar wel een grote. En jaaaaa hij gaf goedkeuring dat ik er een mocht aanschaffen als ik daar happy van werd. Dusss op mijn eerste vrije dag meteen research gedaan en ja ik heb een prachtig meisje binnen gehaald. Dus ik voel me dubbel gelukkig!

Enige nadeel is dat Beau niet zo snel van begrip is als mijn vorige konijn chipie, dus het duurt wat langer om duidelijk te maken waar ze haar behoeftes moet doen. Maar buiten dat is het een schat van een konijn, ze bijt absoluut niet, is heel erg knuffelig dus echt super.

Met kerstmis moet ik gewoon werken maar met nieuwjaar heb ik 5 dagen vrij gekregen met Willie dus wij gaan waarschijnlijk enkele dagen naar Queenstown om dit te vieren.

Ik hoop dat jullie weer een beetje up to date zijn, met mij gaat het dus heel goed zoals jullie kunnen lezen. Op het bedrijf gaat het goed met de kalveren die ik verzorg, een groot deel is al naar het opfokcentrum gegaan omdat ze meer wogen dan 100 kg dus dat is goed en mijn groep koeien die ik behandel gaat ook heel goed, de groep word als maar kleiner en dat is zeer positief! Daarnaast is de manager en mijn werkcollegas zeer onder de indruk van mijn Tractor skills wat ik best grappig vind maar hier met alle dank aan Hans, Margo en Frans die mij tractor hebben leren rijden J

En Oma bedankt voor de foto’s!!!

Ik wens iedereen alvast hele fijne feestdagen, ik zal aan jullie denken wanneer ik hier aan het werk ben in 27 graden puf puf. En uiteraard iedereen het beste voor 2015 en dat alle doelen die gesteld worden voor dat jaar volbracht mogen worden. Maar vooral belangrijk dat het een gezond, vol geluk, hapiness and lovely year mag worden!!!

Liefs uit Nieuw-Zeeland van Baukie

ps zonder spellingcheckings

Reacties

Reacties

Fransje

Geweldig Baukie dat je zo gelukkig bent, zo zie je maar weer..... Je snapt wel dat ik snel een foto van die geweldige Willie van jou wil zien.
Hele fijne warme kerstdagen en veel plezier en geluk in 2015!!
Dikke kus xxx

Carien

Hoi Bauk weer een heerlijk verhaal!
We keep in touch! Xxxxx

mariska

Ha baukje,
Super om te lezen, heel fijn dat je het zo goed hebt.
Je verdient het! ???? geniet maar lekker samen.
Groet Mariska

mariska

Die vraagtekens waren een smiley :)

Paul en Els Baken

Hoi Bauk, goed te lezen dat je weer vlindertjes in je buik hebt! En onwijs fijn dat je het zo naar je zin hebt nu.Hele fijne feestdagen en een leuke tijd in Queenstown.
Leuke knul trouwens, jouw Wille !!

Groetjes van ons, Paul en Els

Oma Govaarts

Hoi Baukje, Wat een goede berichten van jou. Heerlijk te horen dat het nu zo goed gaat. Op het werk alles veel beter en goede contacten en dan ook nog in love kan niet beter Geniet ervan lieve groetje van Oma en Frans

Birgitte

Hoi Baukje,
Ik wens je heel veel geluk, liefde en gezondheid in 2015.
Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je stapelverliefd bent op Willie. Het is inderdaad een spetter om te zien. Het moet ook heerlijk zijn dat je daar iemand hebt met wie je je gevoelens kan delen en die een arm om je heen slaat als je dat even nodig hebt.
Bij ons gaat het allemaal zijn gangetje. De laatste vakantie dag aan het vieren en dan gaat maandag het circus weer beginnen. Eugene heeft een drukke kerstvakantie gehad omdat er een verhuizing gepland stond op de gemeente. Cas is volop aan het studeren geweest want over 2 weken beginnen de tentamens weer. Daarnaast is hij bezig geweest met zijn theorie leren voor het rij-examen. Hij heeft intussen 5 rijlessen gehad en vindt dat super leuk.
Ruth heeft genoten van haar vakantie. Heeft weinig gedaan, wel veel aan de computer spelletjes zitten spelen. Is vandaag met een vriendinnetje schaatsen. Dat is wat anders dan puffen bij 27 graden....
Ik heb van alles en nog wat gedaan maar het belangrijkste is dat ik de foto's van een aantal jaren eens gerangschikt heb op de computer. Eindelijk een beetje overzicht.
Oud en nieuw vieren was bij ons erg rustig. We waren maar met zijn drieën thuis, Cas was met vrienden. We zijn om 0.00 uur naar de flat van oma gegaan en hebben daar op de hoogste verdieping gestaan om naar het vuurwerk te kijken. Dat was wel grappig.
Over 1 maand gaan we met onze huisartsenpraktijk verhuizen naar een ronde kapel in Aarle-Rixtel. Daar kijk ik naar uit. Alles nieuw en fris en ik kan mijn werktijden weer gunstiger indelen, en dat is altijd fijn.
Baukje, dat was het wel weer bij ons. Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe liefde!!!!
Lieve groetjes van Birgitte xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!